Blitz – Stiri zilnice din IT, IT&C: tehnologie, internet, telecom, gadgets, jocuri
Stiri IT                    
Articole Comentarii Newsletter Contact Despre Blitz
Ultimele Stiri
Arhiva

July 2018
M T W T F S S
« Sep    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Stiri Populare
(none)

Piata romaneasca de call center, in crestere

21-05-2008, 08:27

Valoarea pietei de call-center din Romania a ajuns in 2007 la 70 milioane euro si ar putea atinge 120 milioane euro in acest an.

Valoarea pietei de call center din Romania a crescut in 2007 la 70 milioane de euro, de la 30 de milioane de euro in 2006.

“Valoarea pietei in 2008 va ajunge la aproximativ 120 de milioane de euro. Valoarea pietei de call center si BPO (Business Process Outsourcing) ar putea creste in urmatorii cinci ani pana la 350-500 de milioane de euro” a declarat pentru NewsIn Madalina Vilau, managing partner ExpoMedia.

In urma cercetarilor efectuate de Expo Media, reiese ca numarul contact center-elor din Romania ar fi de circa 250-300, fie ca este vorba despre call center-e proprii ale companiilor sau call center-e ale furnizorilor de servicii de outsourcing. Datorita cresterii economice si proiectelor externe gazduite de piata din Romania, numarul angajatilor a crescut de la an la an, in prezent activand in acest domeniu peste 20.000 de persoane.

Externalizarea, denumita si outsourcing, se refera la delegarea unor sarcini sau obiective unor segmente organizationale apartinand unor entitati externe, care ofera un raport pret calitate mai bun sau detin expertiza in domenii specializate. Externalizarea poate cuprinde un spectru larg de activitati, de la procese operationale (de exemplu livrarea de produse) si pana la functiuni ale firmei.

Factorii care determină alegerea Romaniei ca locatie preferata pentru outsourcing sunt nivelul educatiei, gradul inalt de specializare in tehnologie, cunoasterea limbilor straine, costul cu forta de munca (inca scazut fata de SUA sau Vestul Europei), afinitatile culturale. Companiile straine au inceput sa isi îndrepte privirea catre Romania ca posibila locatie de outsourcing incepand cu anul 2002, cand au aparut primele centre de suport, vanzare prin telefon sau cercetari de piata pentru clienti din afara Romaniei.

„In 2006, cel putin 30% din operatiunile din outsourcing (Business Process Outsourcing) din Europa Centrala si de Est s-au derulat in Romania. Trend-ul este in continuare ascendent si deja piata din Romania reprezinta o piata stabila orientata catre aceste contracte”, a declarat Razvan Marinescu, general manager la Euristic Partner.

Anul 2008 aduce insa un declin usor al Romaniei in ceea ce priveste punctele forte, in special datorita cresterii costurilor cu forta de munca si a chiriilor spatiilor de birouri.

In 2002, valoarea totala a contractelor de outsourcing din Europa era de 20% din valoarea inregistrata in SUA. In 2004, Europa se situa deja la 75%, iar in 2006, valoarea totala a contractelor de outsourcing (incluzand si contractele de outsourcing IT) a depasit-o pe cea din SUA.

(Sursa: NewsIn)


Categorii: Business.

1 Comentariu

  1. florin |

    mi-a explicat bunica cu ce se mananca call center si BPO (Business Process Outsourcing).

Scrie un comentariu:

(obligatoriu)
(obligatoriu, nu va fi publicat)

XHTML: Puteti folosi aceste tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 
Ziare.ro InfoPortal.ro Stiinta.info