Blitz – Stiri zilnice din IT, IT&C: tehnologie, internet, telecom, gadgets, jocuri
Stiri IT                    
Articole Comentarii Newsletter Contact Despre Blitz
Ultimele Stiri
Arhiva

April 2018
M T W T F S S
« Sep    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
Stiri Populare
(none)

Apple – cea mai poluanta companie in clasamentul Greenpeace

05-04-2007, 11:23

Conform clasamentului facut de Greenpeace privind companiile de produse electronice si protectia mediului, Lenovo este pe primul loc, iar Apple pe ultimul.

greenpeace_meter.jpg

Clasamentul, Guide to Greener Electronics, realizat de catre Greenpeace, ia in considerare 2 aspecte: eliminarea substantelor toxice din compozitia echipamentelor electronice si implicarea companiilor in preluarea si reciclarea produselor proprii cand acestea se invechesc.

Dintre cele 14 companii incluse in studiul Greenpeace, Lenovo a obtinut cel mai mare scor, 8 puncte din 10 posibile, fiind apreciata pentru eforturile sale de eliminare a substantelor chimice periculoase si pentru crearea primei retele globale de preluare si reciclare a produselor proprii.

Ultima pe lista este Apple, cu doar 2,7 puncte, in aceeasi pozitie ca si in editia precedenta a analizei Greenpeace, de la sfarsitul anului trecut. Compania americana este criticata pentru politici inadecvate de reciclare si pentru lipsa de interes in stabilirea unui plan de renuntare la substante toxice precum BFR (retardanţi brominaţi de flacără) sau PVC (policlorură de vinil).

“Pentru o companie care pretinde ca este leader in design-ul de produse, este probabil suprinzator ca Apple se afla in ultima pozitie pe aceasta lista,” afirma raportul Greenpeace. “In timp ce alti codasi au urcat in acest clasament, Apple nu a facut nici o schimbare in practicile si politicile sale de la lansarea acestui ghid, in august 2006. Compania are un scor prost la aproape toate criteriile.”

Alte companii aflate la coada clasamentului sunt Sony, Panasonic si LG Electronics. Sony si LG sunt chiar acuzate de politica dubla, pe fata exprimandu-si suportul pentru promovarea responsabilitatii companiilor in reciclarea produselor proprii, in realitate incercand sa transfere aceasta responsabilitate catre consumatori.

(Sursa: DailyTech)


Categorii: Hardware, Mediu.

Scrie un comentariu:

(obligatoriu)
(obligatoriu, nu va fi publicat)

XHTML: Puteti folosi aceste tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 
Ziare.ro InfoPortal.ro Stiinta.info