Blitz – Stiri zilnice din IT, IT&C: tehnologie, internet, telecom, gadgets, jocuri
Stiri IT                    
Articole Comentarii Newsletter Contact Despre Blitz
Ultimele Stiri
Arhiva

January 2018
M T W T F S S
« Sep    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Stiri Populare
(none)

IBM vrea sa introduca reclame in filmele pe DVD

27-11-2007, 13:03

IBM are o idee care ar putea revolutiona industria de filme pe DVD, dar ar putea enerva la culme orice cinefil.

Imagineaza-ti urmatorul scenariu: ai inchiriat un film pe DVD pe care vrei sa-l vizionezi in liniste pe ecranul tau cu diagonala mare si sa-l auzi prin sistemul surround, eventual cu o bere alaturi. Cam la 15 minute de la inceputul filmului, cand actiunea incepe sa se precipite, filmul este intrerupt de o reclama pe care esti nevoit sa o urmaresti, pentru ca butonul de fast forward nu merge in momentul respectiv. Asta se mai repeta de 2-3 ori pana la sfarsitul filmului, iar daca vrei sa nu mai treci prin asa ceva, trebuie sa platesti in plus pentru acelasi film.

Scenariul ar putea deveni realitate daca un patent recent depus de catre IBM va fi aprobat si va fi implementat de catre producatorii de filme. Patentul presupune folosirea unui DVD cu un chip de identificare si a unui player DVD capabil sa citeasca acest chip si sa identifice daca este vorba de versiunea mai scumpa si fara reclame sau de versiunea ieftina, cu reclame. In acest caz playerul ar capabil sa se lege online la un server de unde sa downloadeze reclamele care vor fi afisate in timpul filmului.

Daca asta nu era suficient, reclamele sunt targetate, bazate pe genul de filme vizionat pana atunci de catre utilizatori, informatie uploadata tot de catre player catre acel server dupa fiecare film vazut.

Desi sistemul ar putea fi deranjant pentru un iubitor de filme, el ar putea fi o modalitate de a vedea filme mai ieftin, oferind la urma urmei, aceeasi experienta cu cea a filmelor la televizor.

Pentru industria filmului, aceasta inventie ar putea fi mana cereasca, aducand venituri suplimentare importante intr-un moment in care vanzarile de DVD-uri sunt in scadere, fiind presate atat de noile formate high-definition, cat si de contentul online.

Totul presupune insa ca utilizatorul sa cumpere acest gen de noi playere DVD. Patentul nu vorbeste nimic despre playerele high-definition, desi acestea incep sa aiba in standard (la HD DVD) conectivitate online, gandita pentru update-uri de software si interactivitate. Trecerea la reclame in filme ar putea fi in acest caz mult mai simpla.

(Sursa: Ars technica, Tech.co.uk)


Categorii: Advertising, Audio/Video, Media.

Scrie un comentariu:

(obligatoriu)
(obligatoriu, nu va fi publicat)

XHTML: Puteti folosi aceste tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 
Ziare.ro InfoPortal.ro Stiinta.info