Blitz – Stiri zilnice din IT, IT&C: tehnologie, internet, telecom, gadgets, jocuri
Stiri IT                    
Articole Comentarii Newsletter Contact Despre Blitz
Ultimele Stiri
Arhiva

January 2018
M T W T F S S
« Sep    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Stiri Populare
(none)

Google loveste in PageRank

29-10-2007, 13:09

Mai multe site-uri majore de web s-au trezit saptamana trecuta cu un downgrade al scorului Google PageRank, in ceea ce pare a fi ofensiva a gigantului american impotriva link-urilor platite.

O serie de site-uri si bloguri foarte populare, printre care Washingtonpost.com, Forbes.com, Engadget.com and SFGate.com, au observat saptamana trecuta o scadere brusca a valorii Google PageRank acordata site-urilor respectiv.

PageRank este un scor pe care Google il atribuie unei pagini web, ca o masura a valorii acesteia. Desi algoritmul exact este un secret al lui Google, se pare ca acest scor este bazat in special pe numarul de link-uri catre pagina respectiva, dar ia si alte aspecte in considerare. Spre exemplu, un link de la o pagina cu un PageRank mai mare este mai important si duce la cresterea scorului.

PageRank este important deoarece este folosit in ordonarea rezultatelor unei cautari efectuate pe Google, avand un impact direct asupra pretului pe care un site il poate percepe de la advertiseri.

Saptamana trecuta se pare ca Google si-a updatat, bineinteles fara a face acest lucru public, algoritmii folositi pentru a calcula PageRank, update in urma caruia mai multe site-uri si-au vazut scorul scazand in mod dramatic.

Se banuieste ca mutarea Google face parte dintr-o campanie a acestuia impotriva practicii linkurilor platite, prin care site-urile cu un PageRank mare vand linkuri catre alte site-uri ca pe un spatiu de advertising, dar in afara retelei AdSense, care duc la cresterea PageRank-ului acestora din urma.

Site-urile afectate au fost bineinteles nemultumite de aceasta schimbare, care va avea efect direct asupra veniturilor obtinute. Google a declarat insa ca “valorile [de PageRank] pot fluctura datorita unui numar de cauze normale, precum schimbari in modul in care indexam web-ul, sau schimbari in insasi structura de link-uri a web-ului.” Google a adaugat insa si ca “PageRank poate fi updatat pentru a incorpora nu doar modul in care luam in considerare linkurile catre o pagina, dar si linkurile care pleaca din acel site“.

Indiferent care sunt motivele update-ului si indiferent cat vor afecta acestea diferitele site-uri, un lucru e cert: cat timp ramane cel mai folosit motor de cautare, Google detine practic painea si cutitul, cel putin la capitolul advertising pe internet, iar ceilalti nu pot decat sa asculte si se conformeze regulilor acestuia.

(Sursa: Sidney Morning Heralg, vnunet.com)


Categorii: Advertising, Net.

Scrie un comentariu:

(obligatoriu)
(obligatoriu, nu va fi publicat)

XHTML: Puteti folosi aceste tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 
Ziare.ro InfoPortal.ro Stiinta.info