Blitz – Stiri zilnice din IT, IT&C: tehnologie, internet, telecom, gadgets, jocuri
Stiri IT                    
Articole Comentarii Newsletter Contact Despre Blitz
Ultimele Stiri
Arhiva

October 2018
M T W T F S S
« Sep    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Stiri Populare
(none)

iTunes are din ce in ce mai multa concurenta

23-08-2007, 12:14

Competitia se intensifica pe piata de muzica digitala online, Wal-Mart anuntand ca va incepe sa vanda muzica fara DRM, iar Universal si Sony BMG lansand Gbox, un nou serviciu de profil, de asemenea fara DRM.

Cel mai mare retailer de muzica din lume, Wal-Mart, a anuntat ca va intra in randul celor care renunta la DRM pentru muzica digitala vanduta online.

Wal-Mart va pune la dispozitie fisiere MP3, la 256 kbps, pentru 0,94 $, mai ieftin decat oferta de muzica fara DRM de la iTunes, care costa 1,29$. In plus fata de Apple si iTunes, Wal-Mart va vinde si muzica de la Universal, care recent a anuntat ca va testa piata cu muzica fara DRM.

Universal se lupta pe mai multe fronturi, aflandu-se, impreuna cu Sony BMG, in spatele lansarii unui nou serviciu de download de muzica, Gbox. Acesta va oferi de asemenea muzica fara DRM, la 0,99 $ per melodie.

In plus, Gbox a incheiat parteneriate cu Amazon si Google pentru a putea vinde muzica digitala drept cadouri pentru prieteni. Un utilizator poate crea o lista de melodii dorite, prietenii le pot cumpara, iar creatorul listei se poate loga online si downloada muzica respectiva.

Lucrurile se intensifica asadar pe aceasta piata, luand in considerare ca si Amazon urmeaza sa-si lanseze in curand propriul serviciu. Din pacate, noile optiuni nu sunt disponibile deocamdata decat in Statele Unite. Pana cand acestea vor fi extinse si in alte tari, europenii vor trebui sa se multumeasca cu iTunes, in tarile in care acesta este disponibil, si cu noile servicii de download de muzica pe telefoane mobile, precum MusicStation si cel pe care Nokia se zvoneste ca il va anunta in aceasta luna.

UPDATE: Un alt serviciu proaspat anuntat, de asemenea in Statele Unite, este cel realizat prin colaborarea dintre MTV, Real Networks si Verizon Wireless. MTV isi va unifica magazinul sau de muzica digitala Urge cu serviciul de abonament Rhapsody de la Real Networks, in ceea ce se va numi Rhapsody America. Verizon va permite accesul la acesta de pe telefoanele mobile.

(Sursa: Ars Technica, Daily Tech, vnunet.com)


Categorii: Muzica, Net.

Scrie un comentariu:

(obligatoriu)
(obligatoriu, nu va fi publicat)

XHTML: Puteti folosi aceste tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 
Ziare.ro InfoPortal.ro Stiinta.info