Blitz – Stiri zilnice din IT, IT&C: tehnologie, internet, telecom, gadgets, jocuri
Stiri IT                    
Articole Comentarii Newsletter Contact Despre Blitz
Ultimele Stiri
Arhiva

July 2018
M T W T F S S
« Sep    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Stiri Populare
(none)

UE, impotriva reclamei targetate

27-11-2007, 12:27

Uniunea Europeana ar putea lua masuri de limitare a reclamelor targetate afisate online, ca urmare a ingrijorarilor legate de intruziunea in viata privata a utilizatorilor.

Article 29 Data Protection Working Party, un organism european care se ocupa de protectia datelor personale si respectarea confidentialitatii acestor informatii, va lua in discutie aspectele asa-numitului “targeted advertising” (reclama targetata) online.

Spre deosebire de reclama contextuala, care afiseaza online reclame in concordanta cu continutul site-ului, reclama targetata este selectata si afisata in functie de obiceiurile utilizatorului, care includ site-urile pe care acesta le viziteaza sau articolele cumparate online.

Conform lui Gabriele Loewnau, un consilier al Comisarului german pentru protectia Datelor, care prezideaza Article 29 Working Party, “acesta este un subiect foarte fierbinte la ora actuala” si va face parte din programul de discutii de anul viitor al grupului.

Discutiile si recomandarile venite din partea Article 29 sunt luate in considerare de catre Comisia Europeana atunci cand ia decizii privitoare la protejarea datelor personale si a confidentialitatii acestora, cel mai recent exemplu fiind cel din luna iunie, cand Google a trebuit sa reduca perioada de stocare a datelor personale colectate de la utilizatori la 18 luni.

Atentia oficialitatilor europene asupra acestui subiect vine intr-un moment in care 13.000 de utilizatori ai unuia dintre cele mai populare site-uri de social networking, Facebook, au semnat o petitie prin care protestau impotriva noului sistem de reclame de pe acest site, care, printre altele, permite alertarea prietenilor din lista unui utilizator in legatura cu articolele cumparate online de acesta.

Reclama targetata este segmentul cu cea mai rapida crestere in industria publicitara online, fiind considerata de companiile din domeniu, ca viitorul in acest business. Dar, conform organizatiei MoveOn.org Civic Action, care a asistat utilizatorii Facebook in crearea petitiei, “trebuie sa ne asiguram ca [aceste companii] pun nevoile si drepturile la intimitate ale utilizatorilor in fata nevoilor advertiserilor corporativi”.

(Sursa: TechCrunch, BizReport)


Categorii: Advertising, Net, Reglementari.

Scrie un comentariu:

(obligatoriu)
(obligatoriu, nu va fi publicat)

XHTML: Puteti folosi aceste tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 
Ziare.ro InfoPortal.ro Stiinta.info