Blitz – Stiri zilnice din IT, IT&C: tehnologie, internet, telecom, gadgets, jocuri
Stiri IT                    
Articole Comentarii Newsletter Contact Despre Blitz
Ultimele Stiri
Arhiva

March 2019
M T W T F S S
« Sep    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri Populare
(none)

Motorul care merge cu aer comprimat

11-10-2007, 00:56

Compania franceza Moteur Developpment International (MDI) a realizat un motor ce functioneaza foarte eficient cu aer comprimat si un prototip de masina ce foloseste acest motor.

cat34_engine.jpgMotorul cu aer comprimat, numit Compressed Air Technology-34 sau CAT-34, este rezultatul unei munci de 14 a inventatorului Guy Negre, si este realizat in versiuni de 2, 4 sau 6 cilindri.

Motorul functioneaza intr-o maniera similara cu cel traditional cu combustie interna, dar in 2 timpi, pistoanele fiind miscate de puterea aerului comprimat, in loc de combustibilul care arde. Cantitatea de caldura emanata este redusa, fiind determinata doar de modificarile de presiune ale aerului din cilindri, motorul putand fi atins cu mana fara pericol de ardere in timpul functionarii. De aceea, nu este nevoie nici de un sistem complex de racire, precum un radiator de dimensiuni mari si o pompa de apa.

80% din motor este realizat dintr-un aliaj usor din aluminiu, motorul cantarind astfel aproximativ jumatate dintr-unul standard.

MDI a realizat si un prototip de masina ce foloseste acest motor. Aerul comprimat ce serveste drept combustibil este stocat in acest prototip in 3 cilindri realizati din fibra de carbon. Materialul a fost ales deoarece in cazul unui accident, acesta se fisureaza, permitand iesirea rapida a aerului, dar intr-o maniera controlata, fara a produce fragmente ce pot rani pe cei din jur, ca la cilindrii metalici. Presiunea din cilindri este de 300 bari, similara cu cea din cilindrii cu aer folositi de scafandri.

air-car1.jpgPrototipul de masina cu acest tip de motor este unul de greutate si dimensiuni reduse, acesta compensand lipsa de spatiu cu un pret mai mic si un cost redus al combustibilului consumat. Masina cu CAT-34 poate atinge o viteza de 109 km/h si are o autonomie de 200 km.

Design-ul motorului CAT-34 mai ofera si alte avantaje. Atunci cand masina franeaza, motorul poate fi trecut instantaneu din modul in care genereaza putere in modul compresor, in care preia aerul din atmosfera, il compreseaza si il introduce in rezervor, ceea ce duce la o crestere a eficientei, in special in cazul condusului in oras. De altfel, acesta este si modul in care masina se realimenteaza, punand-o in priza si trecand motorul in mod compresor, ce transforma aerul din mediul inconjurator in combustibil. O astfel de realimentare dureaza aproximativ 4 ore si costa aproximativ 2 $ (consumul de curent). MDI afirma ca, odata raspandit acest tip de masina, realimentarea va putea fi facuta la statii speciale, ce introduc direct aer comprimat in rezervor.

Un alt avantaj este acela ca motorul poate fi oprit complet in trafic atunci cand masina sta pe loc, spre exemplu la semafor sau in situatiile de trafic aglomerat. Motorul poate produce din nou putere fara a avea nevoie de un demaror. Ca si la masinile electrice, energia motorului este disponibila la nevoie, prin simpla apasare pe pedala de acceleratie. Bineinteles, in cazul in care in masina exista alte accesorii ce consuma putere, precum instalatiile de aer conditionat, motorul ramane pornit.

Masina nu este deocamdata in productie de serie si nu este clar cand se va intampla acest lucru. Se estimeaza doar, ca in acel moment, o astfel de masina va costa aproximativ 13.000 $. Mai multe detalii despre motorul si masina cu aer comprimat pot fi aflate pe site-ul MDI.

(Sursa: TG Daily)


Categorii: Tehnologie.

23 Comentarii

  1. mihai |

    e super motorul ca inventie nu stiu nimic despre masina banuiesc ca e foarte usoara din fibra nu vreau sa ma gandesc la un accident puternic ce mai ramane din ea
    problema mea e ca merita studiat cazul si pus in practica dar nu numai in acest domeniu se pot gasi si alte intrebuintari , mie mi-artrebui un motor similar pentru lucru mecanic pt. obtinerea de energie electrica aerul comprimat e usor de gasit faci un rotor eolian savonius si il inmagazinezi intr-o butelie mai departe motorul minune
    BRAVO baietilor ce sau gandit si la asta SUCCES

  2. Viorel |

    E cam fortata ideea, ceva imi scapa. Conform teotiei termodinamice, presiunea de la 300 bar la aprox. 10 bar, scade foarte mult temperatura, in consecinta scazand si volumul, ceea ce face sa aibe un un consum mai mare dect daca ai calcula simplu ocupandu-te doar de volume. Exista un semnul “?”
    Caut un domn care este AS in termodinamica gazelor.

  3. Lelu |

    Ar mai fi ceva de adaugat la acel motor si asta o s-o faca un roman. De fapt el va scrie aceste cuvinte.

  4. Lelu |

    Caut oameni care stapanesc foarte bine termodinamica, pt. ca am o intrebare importanta pentru a rezolva ceva …

  5. Cristian |

    Pai stie cineva vreo schema ceva la astfel de motor se poate intrebuinta la mai multe de exemplu cum ar fi energia verde 🙂

  6. Valentin |

    La motor nu se poate atasa si un compresor, genul celor de la tractoare pentru a reincarca rezervorul in timpul functionarii ?
    Ar fii energie aproape gratuita cred

  7. bebe |

    motorul romanesc este aproape gata desi el a fost proiectat si functionabil in urma cu 30 de ani.Mai exact 1981 luna iulie. Constructia lui a durat 2ani si jumatate .A fost gandit de un copil la acea vreme.ca un amanunt Bocul motor era confectionat din tego strans an suruburi.Motorul nu este atat de greu de realizat pe cat credeti .Puneti-va mintea la munca .EU am terminat doar un liceu agricol dar cei care au terminat o facultate an domeniu pot face mai mult decat mine.MOTORUL CU AER ,,VARIANTA ROMANEASCA ,,va apare (daca voi avea bani suficienti )august sau septembrie .Va fi o varianta anbunatatita a vechiului motor.adica sa purifice si aerul pe care al consuma.
    VALENTIN compresorul reprezinta 20-25 % din totalul mecanismului .dar nu vei putea obtine rezultate .E bine ca te-ai gandit ai anceput direct cu anceputul mecanismui .per ansamblu ai rezolvat 1%din motor continua sa gandesti mai departe ce mai trebuie urmatorul pas nu te grabi cu raspunsul eu astept .NU te uita la motorul prezentat aici ca nu are sistemul e ,,pe direct,, de aceea te toaca de bani pentru alimentare .te rog sa maiscrii vreo idee dea ta eu iti spun daca e bine sau nu. Ce trebuie sa stii este ca motorul a fost realizat

  8. ghiata daniel |

    am dezvoltat o masina functionala bazata pe energia aerului comprimat si sunt doar un mecanic auto,bazata pe platforma unui nissan micra cu cutie automata.motoarele lor pierd foarte muta energie prin frecarea pistoanelor sus-jos frecare care se transforma in caldura la motoarele cu ardere interna.eu am folosit un motor rotativ,tipul pistoalelor pneumatice de desfacut piulitele la roti,unde energia generata de aerul comprimat se transforma in miscare circulara,singura frecare sunt 2 rulmenti.aceste motoare sunt foarte puternice.un motor mediu rotativ(cand spun mediu este vorba de un motor de aproximativ 40-50 cm si 12-17 kg)dezvolta intre 300-500newtoni/metru pentru un motor cu ardere interna fiind nevoie de o cilindrada de cel putin 2000 cmc.problema generarii aerului comprimat in timpul mersului am rezolvat-o cu un compresor electric alimentat de 2 alternatoare,propulsate la rindul lor de 2 fulii montate pe planetare, 6 baterii si 4 rezervoare de aer. asa ca dragilor nu e chiar asa de greu precum pare.se pot monta si 2-3 placi fotovoltaice in acoperis.luminile tip led inclusiv pt faruri reduc consumul de energie foarte mult,caldura in interior tip aeroterma(rezistenta+ventilator)etc.probleme apar caci ar trebui pus un uscator de aer(buteliile fac mult condens)si alte probleme minore

  9. Stefan |

    Daniel baiatule…tu ai facut deja un perpetum mobile.
    Offfff…nu sti mai nimic despre motoare.

  10. vio |

    sa stiti voi ca lucrurile nu stau chiar asa,este mult mai complicat insa ,sa mai stiti ca totusi este posibil.am sa va mai scriu.cu respect

  11. viorel |

    cum reusiti ma sa comentati nu sunteti in stare sa faci nimic cu miinile dar cu gura ii faceti pe toti, dativa cu presupusu cind stiti ceva,pina atunci respectati munca altuia.

  12. lupuleasa c-tin |

    imi plac ideile cu fel de fel inventi si pe cei care reusesc sa faca ceva ii felicit pe mine mar interesa sa fac o masinarie pe baza de abur sau chiar apa sub presiune si cu ajutoru unui dinam sa produca energie electrica. as avea sanse sa reusesc daca poate cineva sa ma ajute il rog sa mi scrie

  13. lupuleasa c-tin |

    uitasem id lupcosty@yahoo.com

  14. Mihai B. |

    Cred ca mai degraba acest motor cu aer comprimat ar trebui folosit pentru punerea in functiune a unui electromotor, iar acesta sa fie de fapt propulsia masinii. Deci motorul cu aer comprimat sa fie pus doar la produs curent electric pentru propulsia masinii. Astfel se reduce ca dimensiuni, fiindca din el se alimenteaza doar compresoarele de aer, bateria masini si deci devine mai fiabil. Totodata este eliminata si transmisia (cutia de viteze).

  15. Mihai B. |

    Folosit “pe direct” presiunea de aer comprimat in rezervor ar trebui sa fie constanta, ori daca se micsoareaza volumul de aer, si presiunea scade. De aici un prim dezavantaj, apoi, presiunea ar scadea si in functie de turatie, daca turezi masina, si compresoarele tb sa aiba viteze cu variatii mari de debit. Apoi mai e problema ungerii pistoanelor in interior (fier pe fier inseamna frecare destructiva). La aer comprimat nu se admite ungere decat cu o vasilina solida, si care se lichefiaza la presiuni inalte. Ar fi mai recomandabil un sistem hidraulic complet, cu circuit inchis, care sa miste electromotorul masinii.
    Marturisesc ca nu am posibilitatile necesare sa incerc in particular cateva experimente legate de fiabilitate dar sunt convins ca ar merge cu brio.

  16. streinght |

    Nu exista frecare fier pe fier! incercati sa va uitati cum functioneaza aparatele de slefuit pe aer, flex pe aer, masina de gaurit pe aer.. de la asa ceva a pornit ideea de “masina cu motor pe aer!” Si va dati seama… cand cobori o panta, in loc sa pui frana, alimentezi rezervorul cu aer din atmosfera.
    ceau! v-am pupat! eu stiuuu pentru ca ma duc la seral :))!

  17. nicu |

    buna eu am un audi a4 din 2004 1,9 tdi!este cineva capabil sa-l faca sa mearga cu aer compromat?id mess nikolasbv! astept rasp

  18. constantin |

    salut, am vazut comentariile voastr si miau placut.
    ca sa un motor cu ardere interna sa functioneze cu aer comprimat trebuie sa umblii umpic pe la axul cu came pentru al adapta la un mers in 2 timpi.
    salve

  19. boldeanu marius |

    sistemul pneumatic este simplu ! motorul ne trebuie, bineinteles contra cost.

  20. robert |

    am si eu o problema.. mi s-a dat la scoala sa contruiesc un motor cu aer cald care ma ajuta si p mn?..

  21. nicu |

    Sa nu fim sceptici,masina a fost creata,testata,are autonomie nelimitata datorita unui compresor care a trecut testele cu brio abia anul trecut.Faptul ca nu a fost pusa in circulatie este o alta problema.Nici un mare producator nu a dorit sa o introduca in fabricatie fara ca ei sa nu fie luati ca si coautori ai proiectului si alte conditii mizerabile pe care inventatorul nu le-a acceptat.Totus in 2013 s-a gasit un concern care a fost deacord cu dorintele inventatorului si a trecut la fabricarea acestei minuni tehnulogice.Sa vedem daca producatorii de carburanti fosili nu vor incerca distrugerea acestui proiect.

  22. Motoristul |

    Bine baieti.
    Observ că majoritatea conversatiilor de pe acest forum se bazeaza pe incompatibilitate si greseli gramaticale.
    Succes “an” continuare in elucidarea motorului cu aer comprimat !

  23. Nae |

    Pentru motorul cu aer cald vezi functionarea motorului STIRLING.

Scrie un comentariu:

(obligatoriu)
(obligatoriu, nu va fi publicat)

XHTML: Puteti folosi aceste tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 
Ziare.ro InfoPortal.ro Stiinta.info